Kárpátalján május 14-e óta van ismét áramkorlátozás, az áramszünetekre vonatkozó szigorú ütemrendeket vezettek be.
Ami az ukrajnai megyékben előforduló áramkimaradásokat illeti, minden régióban külön meghatározott villamosenergia-fogyasztási határértékek vannak hatályban, amelyeket az Ukrenergo vállalat határoz meg. A lakosság a megyei áramszolgáltató hivatalos weboldalán ismerkedhet meg az áramkimaradások menetrendjével. A gond az, hogy egyre gyakrabban nem tartják be ezen ütemterveket a szolgáltatók.
A Facebookon egyre többen fogalmazzák meg elégedetlenségüket a Kárpátalján órákig tartó áramszünetekkel kapcsolatban. Sok településen a lakosság szerint rekordhosszúak az áramszünetek. Nem ritkán napi 12-17 órát kell áram nélkül tölteniük.
A megyei áramszolgáltató azonban nem reagál a lakossági reklamációkra. Ilyen helyzetet elsősorban a nagyszőlősi és turjaremetei közösségből jelentettek. Az emberek elégedetlenek, és magyarázatot várnak az illetékesektől, ám azok nem reagálnak a megkeresésekre.
A lakosság többsége szerint az ilyen menetrendek megyénkben nem az ukrajnai általános villamosenergia-hiánnyal kapcsolatosak, hanem azzal, hogy a régió lakosságát minél előbb alternatív energiaforrásokra – nap-, szél- és vízenergia – akarják kényszeríteni.
Sokan háborognak amiatt is, hogy miközben egyre kevesebb a villamos energia, aközben jelentősen megemelték annak árát. A kárpátaljaiakat az is bosszantja, hogy az áramtermelő gépeket árusító cégek továbbra is profitálnak a kialakult helyzetből, a generátorok ára ugyanis egyre csak emelkedik. A vállalkozások egyszerűen kénytelenek használni azokat, ha túl akarják élni az energiaválságot. Közben a drága elektromos berendezések is sorra égnek ki, meghibásodnak az áramszolgáltatás közbeni feszültségesések miatt. Sajnos a szolgáltató nem téríti meg az okozott károkat. (Kárpáti Igaz Szó)