Az esetleges téli áramszünetekkel kapcsolatban az ukránok elkezdtek aktívan áttérni az energiatakarékos internetes hálózatokra, de ahhoz, hogy valaki áramszünet alatt is online tudjon maradni, fel kell vennie a kapcsolatot a szolgáltatójával, és meg kell kérdeznie, hogy van-e PON szolgáltatása – közölte Mihajlo Fedorov digitális átalakulásért felelős miniszter egy televíziós műsorban.
A Kárpát.in.ua szerint Fedorov az ukrán televízió non-stop háborús adásában elmondta: „Tavaly sokat tettünk az áramkimaradások alatti kommunikáció javításáért, és ezt ebben az évben is aktívan folytatjuk. A szolgáltatók és üzemeltetők akkumulátorokat és tartalék áramellátási rendszereket vásárolnak, az állampolgárok pedig aktívan váltanak át az energiatakarékos internetes hálózatokra – tette hozzá. Ez utóbbi eszköz pedig meglehetősen hatékony és hasznos – jegyezte meg.
A miniszter ezért azt javasolja, hogy a felhasználók forduljanak a szolgáltatóikhoz, és érdeklődjenek, van-e olyan szolgáltatásuk, mint a PON. Ez egy modern technológia, amely lehetővé teszi, hogy akkor is online legyen a felhasználó, ha 72 órán keresztül nincs áram – magyarázta. „A legtöbb szolgáltató rendelkezik PON-szolgáltatással, és országszerte több millió állampolgár váltott már erre a szolgáltatásra. Ha az önök szolgáltatója nem rendelkezik ilyen szolgáltatással, akkor váltania kell egy másikra. Ez igazi segítség az esetleges áramkimaradások idején” – mutatott rá Mihajlo Fedorov.
KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON: